6 Eylül 2012 Perşembe

Yazzdan Esintiler....

Koca bir yazı geride bıraktık.Ve kafamda bazı tarifler ve makinemde de bazı resimler kaldı tabii.İşte şimdi onlarda bahsetmek ve size bir kaçının tarifini vermek istiyorum.Bazılarının tariflerini defalarca verdiğim için onların sadece fotoğraflarını paylaşıcam.Yazlıkta çok sevdiğim arkadaşım ve yine çok sevdiğim ablasının İranlı eşine yaptığım İran yemekleri.Bazen sizlere tariflerini veriyorum.Nedir bu İran yemeklerine düşkünlüğüm ve nerden bu kadar yemek tarifi bildiğim.Hayatımda hep oldular annemin çocukluk arkadaşının eşi İRANLI,Çaycumada en sevdiğim arkadaşım,ablam Nurhan ablamın eşi İRANLI,Çaycumada tanıyıpta kısa zamanda dost olduğumuz bir arkadaşımız İRANLI ...Ama en önemlisi damak tadıma çok yakın tatlar ve yemekte herzaman tatlı ve ekşiyi çok yakıştırmamdanda geliyor bu İran yemeklerini sevmem.İşte yaptıklarım...

Menüde neler mi Vardı?
Fesencan(İranın çok meşhur bir yemeği)
Kazmaklı ve Zerdeçallı Pilav(Dipli yani yufkalı)
Salad Olivie(İran salatası)
Dipli Patatesli  Acem  Pilavı
Zerdeçallı İran usülü tavuk kızartması
Bizdende
Sigara Böreği
Patates Kızarması
Mantar Güveci
Çikolata soslu Tavuk Göğsü



FESENCAN


Salad Olivie.http://yuksektopuklar77.blogspot.com/search?q=%C4%B0ran+Salatas%C4%B1 Burda daha önce yaptığım İran Salatası adı altında var tarifleri bu yaza kadar ismini bilmiyordum.Açıkçası arkadaşım yaptığında çok sevmiştim ve ismini oda söylememişti.İranlı eşi olan arkadaşımda İranlılar bizim bildiğimiz Rus salatasına tavuk katarlar ve evde ne varsa koyarlar deyince çok araştırmamıştım.Ama İranda Salad Olivie patatesin ezilmesi ve tavuk haşlamısı ile yapılan bu salata varmış...


Yumurtasız haliyle Salad Olivie


Dipli Patatesli ve Acem Pilavı



Kazmak(Yufkanın dip tuttrulmuş hali)


Zerdeçallı Pilav(aslı Safranlı Pilav)
İşte fotoğrafladıklarım bu kadardı,ben size daha önce salad olivie(İran salatasının tarifini ve herzaman yaptığım ayrı süslemesiyle göstermiştim.Patatesli ve Dipli Pilavında çok tarifi var bloğumda eğer öğrenmek isterseniz ve bulamazsanız yorumda yazarsanız bilgi veririm.Daha önce yaptığım ama fotoğraflamadığım için sizlerle paylaşmadığım bir tarif olan FESENCANIN tarifini vericem...Bu yemeği 2-3 yıl önce yapmıştım annem arkadaşında yediğini ve güzel olduğunu söyleyince bi denemek lazım dedim ve Hürriyet Pazarda keyifle takip ettiğim rahmetli Arman Kırımın bir tarifi vardı.Kendisi önce nar şurubu yapmayı ve sonrada bu yemeğin tarifini vermişti.Kendisi bu yemeği yapmış ama sevmemiş ama bu kadar ünlü bir yemekse tarifini vermemek olmaz demişti.Bende o tarife harfiyen umarak yaptım.Annem ne kadar çok sevdiyse ben ve eşim hiç beğenmedik.Ben de bir daha yapmadım.Bu yaz sevdiğim o ablamın eşi ile konuşurken ben FESENCANDA biliyorum deyince bana yaparmısın dedi tamam dedim.Yanında tarifi bulunan defterim yoktu.Çaycumadan eşimi aradım bana tarifi okumasını söyledim.Daha önce Arman Kırımın verdiği tarifle nar şurubunu kendim yapmıştım.Kendisi piyasadaki nar ekşisinin pekmez kıvamlı oluşu ve içindeki strik asitten dolayı nar şurubunun evde yapılmasının doğru olacağını yazmıştı.Ama yaz olmasından elimde ne nar vardı nede şurubu...Bende maalesef marketteki nar ekşisi ile yaptım.Aslından biraz farklı tarifle işte gelelim orjinaline ve benim yaptığım tarife...


FESENCAN
12 tane tavuk budu
yarım bardak ceviz(kalın dövülmüş)
çeyrek bardak hurma(doğramnış)
ölçüler su bardağıdır
2 orta boy soğan(piyazlık doğranmış)
1.5 bardak suyla karıştırılmış yarım su bardağı nar şurubu
dekor için nar taneleri
tuz ve yağ
Bir teflon tencerede önce soğanı soteleyin daha sonra yıkanmış butları atın ve önlü arkallı pişirin.Kahverengi olana kadar çevire çevire pişirin.Nar suyunu,tuzu koyun ,cevizlerle hurmalarıda ilave edin ve kaynama noktasına gelince ateşi kısın.Suyu azalırsa su ilave edilir.Sosu yoğun olmalı...
En son serviste nar tanelerini içine atın ve yanında pilav ile servis edin.
BENİM YAZIN YAPTIĞIM FESENCAN
12 tane tavuk budu
2 tane soğan
yarım bardak ceviz
çeyrek bardak kuru üzüm
1.5 bardak su marketteki  nar ekşisi ile karıştırılmış  yarım su bardağı nar suyu
tuz ve yağ...birazda şeker
onlara göre benim bu yaptığım klasik FESENCANA göre oldukça ekşisi yönünden hafifti...Onlar daha ekşi yaptıklarını söylüyorlar ama ben bunu ilk yaptığımdan daha çok sevdim.İlkide benim için çok ekşiydi...
Eğer sizde farklı bir tarif denemek isterseniz ve benim gibi tatlı ve ekşi iki tadı birbiriyle çok yakıştırıyorsanız mutlaka bu tarifi denemenizi tavsiye ederim...
Hepinize iyi haftasonları diliyorum...Sevgiler

15 yorum :

  1. canım nerelerdesin sen ya özlettin kendini?
    uzun zamandır postta girmiyordun :(((

    masada yemeklerde harika görünüyor...
    senin yaptığın herşey güzel olur canım...
    ellerine sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. canım merhabalar.
    cici yorumun için çok teşekkür ederim.
    bu ara pek uğrayamıyorum kimselere.
    bir yoğunluktur gidiyor.
    her şeyy çookk güel görünüyor,ellerine sağğlık..
    fesencanın tadını merak ettim,denenmeli tez vakitte.
    öpüyorum canımm..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. herşey çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Cnm hoşgeldin :) yorumunu şuan okudum ve hemen yazayım dedim :=) İlk önce sana bol gezmeler-bol alışverişler Ankara'da ,ne güzel bir haftasonu olacak kimbilir. Cupcake li ürürnler arıyorsan English Home ve Tantitoni lere bak mutlaka. Elbiseyi gördüğüm yer Beyoğlu İş Merkezi. Terkos'a göre fiyatları çok az daha yüksek ama yinede çok büyük bir pasaj. Tam Odakul'nin karşısında oluyor İstiklal cad.de. İst.'a geldiğinde görüşmek ümidiyle, iyi tatiller diliyorum. Öptüm :*

    YanıtlaSil
  5. canım bana bıraktığın güzel yorumun için çok teşekkür ederim...
    evet kayınvalidemlerin evi Meram da...
    evet çocuğum yok...
    ama 5 yıllık evliiyim...
    çocuk istiyoruz bakalım hayırlıısı olsun inşallah...
    kız ben yemek yapmayı çok seviyorum, yeniliklere açık bir insanım :))
    güzel öğütlerin içinde teşekkür ederim...
    he bu arada şimdiden hayırlı yolculuklar canım...
    öptüm canım...

    YanıtlaSil
  6. Hiç duymamıştım ve yememiştim, çok ilginçmiş, fotolar cok güzel.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,
    "Peynirli Karnıyarık" paylaşımıma yaptığınız yorumun aynısı 3 kere gelmiş, ikisini sileyim derken hepsini silmişim. :( Aklınıza başka bir şey gelmesin lütfen. Sizlerin değerli eleştirilerinize her zaman açığım. Blog sahibi bayanların hepsi benim ustalarım. Çok özür diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. Bu arada "Fesencan" inanılmaz bir paylaşım. Hemen denemek istiyorum. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. kuzum hoş geldin.
    özlettin kendini.
    tatil yaramış sofra harika.
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Hepsi çok guzel ve değişik Fesencan ı ilk defa duydum mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. nefis ve bir okadarda ilginç tarifler görüyorum ama detaylıca bakacak vaktim yok ben bir selam bırakıp kaçayım tekrar gelip keyifle okur tarifleride alırım inşallah selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. günaydın canım döndüğüne sevindim sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Canım tatil bitti de nihayet kavuştuk birbirimize. Bu ne güzel yemekler böyle. Gözlerimiz bayram etti. İran yemekleri hakkında hiçbir fikrim yoktu ama nefis görünüyorlar artık ilgileneceğim sanırım. Ellerine emeklerine sağlık tatlım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. hoş geldin Aycacim özlettin kendini kiz.
    gerçekten nefis bir lezzeteler .ellerine sağlık canım
    afiyet şeker olsun

    YanıtlaSil
  15. Kırmızı puantiyelerin üzerine ne güzel lezzetler sıralanmış öyle.Ellerine sağlık canım:)
    Bir İran yemeği de ben yemiş ve çok beğenmiştim.Yemeklerinde ki o mayhoş lezzetler benim de hoşuma gidiyor.Damak zevklerimiz sanırım uyuşuyor:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil