3 Ekim 2012 Çarşamba

Neler Oluyor Yaprak Dökümü Başladı....Marşmallow eritmek?

Bir şarkısın sen Ömür Boyu Sürecek.
Dudaklarımdan yıllarca Düşmeyecek...
Samanyoluda öksüz kaldı çok sevdiğim sanatçılardan Berkant'ıda kaybettik.Nur içinde yatsın...Sanatçılar ölmez yaptıkları ilelebet kalır...

Sonbaharın gelmesi ile zaten yaprak dökümü başladı ülkemiz zaten bol bol askerlerinide yitiriyor.Ama bildiğimiz insanlar olunca bu arada fazla olunca sanatçı yaprak dökümüde yaşadık.Bizim burdada inanın sabah bir başlıyorlar anonslara üzülüyor insan bu benim sabah sabah çok moralimi bozuyor.Hele pazar sabahları neşe ile kalkıp ailece tek birlikte kahvaltı ettiğimiz gün duyuyoruz ölüm haberlerini demorilize oluyoruz.Ama hayat bu işte ...Doğumlar oluyor günde kaç defa ama ölümlerde okadar eşit...
Tatsız şeyler ama gerçekler.
Buhafta çok çalışkanım 2.kaydım aman nazar değmesin.Evdeyim ilaçlarımı alıyorum dinleniyorum.Haftaya Çene Cerrahı geliyor sanırım salı günü ameliyatımı olacağım...Bu haftada Cuma günü bel mr ımı doktora göstereceğim.Off çok sıkıcı işler bunlar ya...Can sıkıcı...işte
Tarifler çok birikti çok ama pazartesi günkü kaydıma devam olsun diye ve internette çok karmaşa var şu marşmeloww hamurundan şeker hamuru yapma kayıtları bazılarını okuyorum gülüyorum.Ya tam araştırmıyorlar yada gözü kara dalıyolar işe...Ben daha önce komşumla kızımın 3.yaşında denemiştim,ama gördümkü komşum çok uğraştı epey bir zorlandı bende bir daha denemedim.Hazırını sipariş verdim ama 1 yaş pastasında farklı renklere ihtiyacım vardı ve sipariş hamurların içinde beyaz renk yoktu 6 ay önce bu malzemeleri satanlarda küçük paketlerde şeker hamuru yoktu.Şimdi her sitede 250gr lık 125 gr lık paketlerde var

 eğer sizde yakınlarınıza giderken sevimli kurabiyeler ve keklerin üstünü kaplamak isterseniz hem bu paketlerden internetten sipariş verebilirsiniz yada benim şimdi vereceğim Marşmelowdan eritilip şeker hamuru yapabilirsiniz...Ben önce Ayşe Yamanın bloğuna gittim.Orda yazdığı herşeyi tek tek okudum(yorumlardaki cevaplarınıda) googleda en çok tıklanan bu yayın marşmelowla ilgili ...2007 te yayınlamış ama 2012 de bile hala yorum bırakan olmuş ve Ayşe Hanıma bununla ilgili sorular geliyor.Ayşe Yamanın sayfasında hala en popüler yayın:)))
Sonra diğerlerinede gittim baktım bazı ölçüler aynı ama yapılış biçimleri yada karşılaşacağınız sorunlarla nasıl başetmeniz gereken cevaplar yok...İşte dedim bende yapayım ve bununla ilgili bir post yayınlıyayım.
http://ayseyaman.blogspot.com/2007/12/marshmallowlu-eker-hamuru-yapm-ve-dnya_11.html
Eğer bu konuya ilgiliyseniz mutlaka okuyun derim.
Diğer sayfalarda evde çocuklarına pasta yapan annelerin yazdıkları vardı,marşmallowu eritince kimi toparlamak için un kullanmış(sanırım hamur deyince un ile toparlayacağını sanmış) kimi nişasta boca etmiş...Tabii iki uygulamada yanlış ölçüdeki şekeri gerektiği kadar ilave ederseniz istediğiniz kıvamda olacak.Daha sonra dinlenen hamuru nişasta ile açarsanız bu hamur sizi hiç üzmez..

Bu resim aylar önceden sizin için çekilmiş bekliyordu...Çekimler benim 6 yaşındaki kızıma ait.Bazen hayatımı kurtarıyor Ben Bu marşmallowu kullandım.
2 paket alıp beyazlarını kullandım.
2 kaşık su
450 gr pudra şekeri ama yetmedi mutlaka 1 paket elinizde bulundurun.
bir çimdik tuz ve elinizi yağlamak için en son kullanmak üzere margarin.
Bir tencereye su koyun ve ondan daha küçük bir cam kabada şekerleri koyun ve kısık ateşte şekeri eritin pudra şekerinin yarısını ve suyu da katın kaşıkla karıştırın.Eridikten sonra ama su gibide olmayacak yukarıda resimde akışkan halini görebilirsiniz.Tezgaha pudra şekeri serpin ve eriyen şekeri dökün ve üstüne azar azar pudra şekeri dökün ama herseferinde az miktarda.Elinize gelince toparlanınca başlayın yoğurmaya elinize yapıştığında tekrar pudra şekeri dökün.Artık elinize yapışmayan bir hamur olduysa elinize ben becel sürdüm ve heryerini bununla buladım strece sardım 1 gün dışarıda beklettim.Mutlaka kaplamadan 1 gün önce yapın...Kaplama yapmadan önce elinizle yoğurup hamuru yumuşatın.Tezgaha nişasta serpin ve öyle açın.
Ben artık bu şeker hamuruna çok rahatlıkla ulaşabiliyorum.Güvendiğim sitelerden alışveriş yapıyorum ve 1 günde kapıma geliyorlar.Bu marşmallow eritme macerasına girmeyi şu açıdan düşündüm...Bu yöntemide bileyim.Kusur kalmıyayım acil bir sipariş olur elimde olmaz öğreneyim dedim.Ve şunu bilin şeker hamurundan daha lezzetli en azından ne olduğunu biliyorsunuz.Ama profosyonel kaplamalarda sizi biraz üzebilir çok kırılgan bir yapısı olduğu için kolaylıkla çatlıyabilir.
Ama kurabiye ve cup cake süslemek için bence ideal.Hem daha ucuz hemde yenilebilir olması çok iyi...Eğer 2-3 tane ana renkte gıda boyasıda temin edebilirseniz tamamdır bu iş..
Burda 6 yıl önce bulunmazdı şimdi aktarlarda biz her rengini bulabiliyoruz.
Komşumla kızıma yaptığımız pasta...


Bu pasta komşumun 2.denemeseydi benimse ilk ben şeker hamuru ile bir şey yapmadım sadece pasta kremasını hazırlamıştım.Geri kalanı Nurhan ablam yapmıştı.Biz pastayı 1 gece kapalı balkonda muhafaza ettik Çünkü şeker hamuru ile kaplama yapılırsa asla dolaba konulmaz.
İşte böyle eğer sizde kurabiye kaplamak isterseniz yada evde basit pastalar yapmak isterseniz bu söylediklerime kulak asabilirsiniz.Bende bu çorbada bir tuzum olursa sevinirim.
Geçen kıştan beri yavaş yavaş malzeme topluyorum ilk gelenleri size göstermiştim...İşte şimdi bunlarda zamanla gelenler ve son gelenler...


zamanla biriktirdiğim metal kalıplar.


birde melek almıştım ama onu koymayı unutmusum...


Bunlarda disney karakterli kurabiye kalıpları...


Bunlarda slikon olanlar ben gerektiği zaman ve eğer para biriktirmişsem alıyorum.Barbie bebek kafası 20 tl.Diğeri 10 tl...Bunlar ciddi paralar aslında karşılığı yoksa yani sipariş üstüne çalışmıyorsanız almanıza gerek yok.
Plastik kurabiye kalıpları ilede güzel şeyler yapılabilir.Dantel örtüler bile baskıda işe yarıyor.Aslında sadece hayal gücünüze kalmış.





Bunlarda kop-at süsler sadece kurabiye cup cake ve pastaların üzerine süslemede işe yarıyor.
Kırmızı olanlar patchwork kalıp oda süslemede kullanılıyor.Gıda boyası ile boyanıyor...Ben ilk etapta bunu aldım bundan sonraki siparişimde kullanırım diye...Ama ne çeşitler var size anlatamam herşey düşünülmüş.Artık şekil çıkarmakta yada elle figür yapmakta geride kalacak bu kalıplarla...
Benden şimdilik bu kadar...Merak edenlere bir dosya olsun istedim sevgiler.

15 yorum :

  1. harika anlatmışsın canım,teşekkürler.Gerçi hiç denemedim ama bu anlatımla yaparım gibi geldi,eline sağlık.Bu arada geçmiş olsun diyorum,sağlığımıza özen göstermek ,sıkıcıda olsa kontrollerimizi yaptırmak lazım ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canııııım ben geldim:)))
    Senin neyin var ?geçmiş olsun canım,bana yazarsan sevinirim,çok merak ettim..
    Sayfana girmeyi çok özlemişim..
    Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. tarifinizi yayınladım çok teşekkürler ellerinize sağlık hoşcakalın

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım cok güzel bir anlatım banada beklerim sevgiler bu arada cok gecmiş olsun

    YanıtlaSil
  5. Canim mesajini okudum insaallah birseyler yapmayi deneyecegim. Marshmallowlu tariflerde belirtilen pudra sekeri olcusu kesinlikle yetersiz bir olcu. Kivamina gelinceye kadar pudra sekerini kullanirsaniz sonuc alirsiniz. Bir de cikolatadan da seker hamuru yapiyorum ben o da guzel oluyor. Kolay gelsin, ellerine saglik.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. bloğumu güncelleyememe rağmen ziyaretime gelmene çok sevindim pozitif arkadaşım benim:)geçmiş olsun sağlık sorunların için,şeker hamurunuda çok güzel anlatmışsın bende ayşe yaman tarifini dneyenlerdenim sonuçtan memnun kaldım ama hamurum az geldi süslemeye yetmedi:) süsleme konusundada çok maharetli değilim zaten yapılmışlara bakıp benzetmeye çalışıyorum falan...yolu şeker hamurundan geçen herkese selam olsun,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Canım frigoyu sormuşsun. Tadı birebir aynı değil elbette, ama çok andırıyor.Bizi mutlu etmeye yetti zaten. Eğer denersen tadından dolayı hayal kırıklığına uğramazsın ama benzerliğini bilemem. Herkesin damak tadı ve zevki farklıdır. Bana soracak olursan güzel bir lezzet.
    Ve, ellerine emeğine sağlık, cicilerin de çok güzel. Kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir paylaşım olmuş. Yapmak isteyen hiç zorlanmadan yapar. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Evet cnm oldukça çok malzeme var ama hayal gücünü biraz kullanabilirsen her şey işe yarıyor.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  10. çok güzel bir yazı olmuş paylaşımın için çok teşekkürler hayırlı geceler dilerim..

    YanıtlaSil
  11. Marshmellow eritipte renk katarak sekerleme yapmayi cok dusundum ama cok cok tatli oldugundan hep vazgectim ama kolay aslinda tabiki pastalari kaplamakta..Paylasim icin tesekkurler sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten arka arkaya çok değerli sanatçıları yitirdik son günlerde. Berkant, Bir tek "Samanyolu" şarkısıyla ünlüydü, başka bir şarkısı da yoktu akılda kalan. Ama ne şarkıdır o. Paylaşımın diğer pasta, kurabiye kısmı beni aşıyor. Yapabilenlerin ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Öncelikle gecmisler olsun. Anlatım çok bilgilendirici olmuş başka hiçbir kaynağa gerek duymadan bu bilgilerle rahatlıkla yapılabilir. Paylaşım icin teşekkürler ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  14. Yorumun icin tesekkürler….Su siralar epey bir geziyorum ve bu sebebten yayinlara ara verdim.
    Aslinda arsifte yayinlanmayi bekleyen o kadar cok tarif varki ,fakat su siralar bloglarda okunma orani epeyce düstügünden benimde yayinlamaya hevesim kalmadi…
    Bloglar su siralar pek durgun.Etkinlikler bildigin üzere uzunca bir süredir zaten yok.
    Gecen ay da blog manset kapandi….
    Dünde yaklasik 2 yildir benimde tariflerimin yer aldigi Tuz Biber dergisinin artik cikmayacagini ögrendim…
    Keyfim hevesim gitti diyebilirim…Ama böyle güzel yorumlar gelincede cok seviniyorum..Tesekkür ederim…Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Canım benim sanada çok geçmiş olsun,aman şu diş ağrısı hiçbirşeye benzemiyor..
    Ben dişçiyi görsem her tarafım titriyor artık..:))
    Abartmıyorum inan psikolojim bozuldu..
    Neyse Allah beterinden korusun.
    Bel ağrısınıda iyi bilirim,bende 2 fıtık var son günlerdede ağrım fena arttı..
    Ay biz yaşlandık galiba:)))
    Canım çok öpüyorum.
    Kendine iyi bak..

    YanıtlaSil